Tuesday, February 7, 2017

Jumlah Spesis Hama Resdung

Saya pun masih dan berterusan membuat pembacaan dan pencarian untuk mengumpul maklumat mengenai Hama Resdung.

Saya cuba dapatkan dan suka nak kongsikan dengan korang semua. Kalau informasi baru akan saya masukkan kat sini.. OK !

Kalau dirujuk kepada WIKIPEDIA... .

korang lihat kat sini

https://en.wikipedia.org/wiki/Demodex

Dinyatakan ada 65 spesis Demodex.

"Around 65 species of Demodex are known.[2] Two species living on humans have been identified: Demodex folliculorum and Demodex brevis, both frequently referred to as eyelash mites. Different species of animals host different species of Demodex."





Fuyo ! Banyak tu parasit yang merayap tu..
Okey hingga jumpa semula.

Saya nak tanya 

"Tahu korang apa itu "DEMODEX" ?

Nanti saya kongsi semula

bye..

No comments:

Post a Comment